Hibridni sinhronski motorji s trajnimi magneti in kratkostično kletko
(A Line-Start Permanent Magnet Synchronous Motor - LSPMSM)
Asinhronske motorje odlikuje zraven robustnosti konstrukcije, predvsem sposobnost zagona direktno iz omrežja
(napetostni vir je konstantne amplitude in konstantne frekvence). Slabost asinhronskih motorjev manjših moči pa je sorazmerno nizek
izkoristek in nizek faktor delavnosti. Le-to onemogoča trženje takšnih motorjev na tržiščih, kjer obstajajo zelo strogi predpisi glede razreda
učinkovitosti elektromotorjev.
V nasprotju z asinhronskimi motorji sinhronske motorje s trajnimi magneti v splošnem odlikuje velik moment na enoto toka in pri motorjih
manjših moči tudi mnogo večji izkoristek kot jih imajo asinhronski motorji. Slabost sinhronskih motorjev s trajnimi magneti pa je
njihova nezmožnost zagona pri obremenitvi s pomočjo omrežnega napajanja. Sinhronski motorji so zato opremljeni z različnimi dajalniki
pozicije in napajani s pomočjo tokovno vodenih napetostnih pretvornikov.
Združitev dobrih lastnosti obeh tipov motorjev, asinhronskega motorja s kratkostično kletko in sinhronskega motorja s trajnimi magneti
predstavlja hibridni sinhronski motor s trajnimi magneti in kratkostično kletko (angl. Line-Start Permanent Magnet Synchronous Motor - LSPMSM).
Takšen motor je zmožen zagona pri obremenitvi s priključitvijo na napajanje iz omrežja, v splošnem ima v primerjavi z asinhronskim motorjem
enakih fizičnih dimenzij in nazivnih podatkov boljši izkoristek in visok faktor delavnosti, hkrati pa dajalnik pozicije ni več potreben.
Večji izkoristek hibridnega sinhronskega motorja v primerjavi z asinhronskim motorjem enakih fizičnih dimenzij pomeni tudi manjše segrevanje, kar
praviloma omogoča tudi povečanje deklarirane nazivne moči motorja.
Proizvajalci motorjev lahko tako v določeni meri nadomestijo ponudbo asinhronskih motorjev s ponudbo hibridnih sinhronskih motorjev s trajnimi
magneti in kratkostično kletko, kar jim omogoča plasiranje motorjev na tržne segmente, ki onemogočajo prodajo energijsko manj učinkovitih
asinhronskih motorjev. S hibridnimi sinhronskimi motorji s trajnimi magneti in kratkostično kletko se da tako relativno enostavno nadomestiti
ponudbo asinhronskih motorjev, ki niso namenjeni za najtežje zagone in obratovanja, kot so npr. ventilatorski pogoni.
Sorodna obvestila: