Slovenska elektro-mobilnost tudi s prispevkom TECES!
15. maj 2014, Maribor, vir TECES
Letrika je po triletnem razvoju in testiranju v lastnih laboratorijih predstavila domač najsodobnejši visokonapetostni (HV) pogonski sistem za električna vozila. Motor z izjemnimi karakteristikami, je bil v celoti razvit v Letriki, razvoj krmilnika (inverterja) je potekal v sklopu projekta SIEVA in tudi v sodelovanju z razvojnim oddelkom TECES. Tako je TECES prispeval znanje za razvoj algoritma za vodenje krmilnika visokonapetostnega pogona motorja, ki ima doseg med 400 - 700km in porabo 2,00€/100 Km!
Prav s pomočjo omenjenega inovativnega izdelka želimo:
- napraviti elektromobilnost v prihodnjih letih še dostopnejšo,
- minimalizirati škodljive izpuste v naravo in s tem močno zmanjšati škodljive vplive na okolje
- znižati stroške za končne uporabnike.
Prednosti visokonapetostnega pogona:
Tri najpomembnejše je izpostavil direktor razvoja v Letriki
Iztok Špacapan:
- "Prva prednost je izkoristek, ki presega 90 odstotkov, kar je trikrat več kot pri konvencionalnih motorjih z notranjim izgorevanjem, s katerimi se zdaj vozimo po naših cestah.
- Druga prednost je precej velika gostota moči, kar pomeni, da motor, ki ga povprečen človek lahko prenaša v rokah, saj ima 'le' trideset kilogramov – poganja tono in pol težek avtomobil s hitrostjo 170 kilometrov na uro.
- In tretja prednostna karakteristika je sposobnost vračanja energije med zaviranjem in vožnjo po klancu navzdol, kar pomeni, da tudi 30 odstotkov porabljene energije ponovno vrnemo nazaj v akumulatorje. Sposobnost rekuperacije energije torej podaljšuje doseg vožnje."
Visokonapetostni pogon bo predstavljen na sejmih v Hannovru in Frankfurtu.
Posebna promocija Letrikinega visokonapetostnega pogona pa bo na bližnjem "E- reliju" električnih avtomobilov
Wavetrophy 2014, ki bo potekal preko Švice in Nemčije in ki se ga bo konec maja udeležil tudi Andrej Pečjak. "To bo prava trasa za preizkus našega Metrona 7." Pogonski sistem so v realnih pogojih testirali v , kjer tudi deluje naš priznani slovenski inovator in promotor električnih avtomobilov Andrej Pečjak.
Redno proizvodnjo visokonapetostnega pogona za električna vozila bo Letrika začela v dveh letih, do leta 2020 pa računa na triodstotni tržni delež na evropskem trgu. Predsednik uprave Letrike Edvin Sever napoveduje: "Nekje od predvidenih sto milijonov osebnih vozil, to pomeni tri milijone avtomobilov, opremljenih s čistim električnim pogonom."
Letrika, že od 2001 ustanoviteljica zavoda TECES, ki povezuje slovensko raziskovalno in gospodarsko sfero, je hkrati priznana proizvajalka električnih komponent, ki globalnim kupcem med drugim dobavlja motorje in krmilnike za pogon električnih viličarjev, golf vozil, malih štirikolesnikov. Dobavlja tudi motor za električno vozilo Renault Twizy in že nekaj let trži nizkonapetostni pogonski sistem (15 kW pogon in krmilnik) za električna vozila z maso do 1 tone.
Povezane novice: